Honsels Harmonie

80-jarig jubileumconcert van Honsels Harmonie door jong en oud

door Patricia Verkade

POELDIJK – Aanstaande zaterdag geeft Honsels Harmonie in de vernieuwde Leuningjes haar 80-jarig jubileumconcert. Jong en oud vieren deze avond dat hun club al veel successen heeft mogen ervaren. Ook zijn er diverse solisten te horen waaronder Suzan Seegers (SuuS). Bij het grote publiek brak zij door bij ‘Op zoek naar Evita’ en Les Miserables.

Onder begeleiding van de 87 leden van Honsels Harmonie brengt SuuS bekende meezingers ten gehore. Hits als ‘Big Time’ en ‘It’s oh so Quiet’ passeren zaterdagavond de revue. SuuS is een kleine vrouw met een grote stem. Naast haar humor, weet ze met haar warme geluid en sprankelende persoonlijkheid keer op keer de harten van het publiek te raken.

Andere solisten zijn Paul Verhoeven (trompet) en Drummado Wijnhamer (viool). Drummado speelt de vurige ‘El Tango de Roxanne’. Daarnaast laten de muzikanten van Honsels Harmonie door de filmmuziek ‘An American in Paris’ aan u horen dat zij over een hoogstaand niveau bezitten. “Wij zijn zeer dankbaar dat er bij de verbouwing van de Leuningjes rekening is gehouden met een goede akoestiek en dat wij hier als vereniging aanstaande zaterdag voor het eerst kunnen spelen”, zegt voorzitter Henk van den Bos.

Binnen de vereniging speelt jong en oud met elkaar. Van 12 jaar tot 82 jaar. Rien van den Bos is de oudste muzikant en speelt trouw dagelijks zijn partijen door. Een ander ouder lid die geen uitdaging uit de weg gaat, is Clazien Prins. Clazien is 79 jaar en is op oudere leeftijd begonnen met muziek maken en geniet hier nog dagelijks van. “Door de muziek na te zingen en veel te repeteren, kan ik goed meekomen en speel ik al jarenlang met veel plezier bij Honsels Harmonie.”

Honsels Harmonie is in die 80 jaar dat de vereniging bestaat met de tijd meegegaan. Tegenwoordig worden er binnen de verenging veel tablets (waaronder I-pads) gebruikt. “Ik houd het bij mijn partituren maar ik vind het erg leuk om te zien hoe de andere muzikanten met deze nieuwe technieken omgaan”, vertelt Clazien Prins enthousiast.

Honsels Harmonie begroet u graag aanstaande zaterdagavond. Kom luisteren! Kaarten zijn verkrijgbaar via leden van het Honsels Harmonie, via de e-mail nieuws@honselsharmonie.nl of zaterdagavond vanaf 19 uur aan de deur.