Groot optreden door Honsels Harmonie met musicalster René van Kooten in De Veiling

door Patricia Verkade

POELDIJK – Aanstaande zaterdagavond 8 oktober vindt er een groot muzikaal event plaats in De Veiling. “Het wordt een spetterende muzikale avond om niet te missen”, zegt multitalent René van Kooten beslist.

Honsels Harmonie heeft speciaal voor dit najaarsconcert samen met een arrangeur een programma samengesteld waarmee de muzikanten zich van hun beste kant willen laten zien. Voorzitter Henk van den Bos vertelt daar trots over: “In korte tijd zetten wij als vereniging een avondvullend programma neer waarbij we met 70 personen op het podium zitten. Het is fantastisch om te zien hoe de leden vanaf half augustus de muziek zich eigen maken om dit concert tot een groot succes te maken.”

Professionele setting

Van Kooten laat zich begeleiden door dit zeer ervaren orkest, dat daarbij wordt ondersteund door een band bestaande uit een professionele drummer, pianist, gitarist en basgitarist. Tot slot zorgt een team van technici aanstaande zaterdag voor een professionele muziekervaring. “Ik kijk enorm uit naar deze spetterende muzikale avond”, vertelde Van Kooten na de eerste samenkomst afgelopen dinsdag.

Bekende nummers

De muzikanten gaan een gevarieerd en herkenbaar programma neerzetten met onder meer de nummers Music van John Miles, Radar Love van Golden Earring en de meezinger Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder van Ramses Shaffy. Voor Van Kooten is het een verrassend programma met nummers die jarenlang niet meer in zijn repertoire staan waaronder Gethsemane uit Jesus Christ Superstar en Can’t Take My Eyes off You van Jersey Boys en Fragile van Sting. “Dat maakt het voor mij extra tof om met elkaar muzikaal het beste eruit te halen.”

René van Kooten

René van Kooten reist momenteel met een solovoorstelling langs de theaters. Volgend jaar is hij te zien in een vernieuwde versie van de musical Mamma Mia!

Toegangskaarten nog beschikbaar Kaarten kosten twintig euro per stuk, inclusief één consumptie, en zijn online verkrijgbaar via honselsharmonie.nl/najaarsconcert-2022. Als het concert nog niet uitverkocht is, zijn er ook nog kaarten te koop aan de deur. De grote zaal van De Veiling in Poeldijk gaat om 19.30 uur open. Het concert begint om 20.00 uur.